Skip to main content

Nukeproof Mega 275 Ram (mountainbike, legering) - Ramar för heldämpade mountainbikes

◌Mega 275-ramen har en design som bevisat sin duglighet i Enduro World Series, och prestanda som utvecklats och optimerats i samarbete med Sam Hill. Den här heldämpade proffsramen är också utrustad med RockShox Super Deluxe Ultimate RCT-bakdämpare som anpassats för att säkerställa bästa prestanda vart du än beger dig. Och med däckavstånd upp till 2,6", ISCG05-fäste för kedjeförare, invändig vajerdragning, Boost-bakavstånd på 148 mm samt Enduro-lager genomgående är denna ram förberedd för allt vad berget kastar åt dig. Vi presenterar helt nya MegaV4: Född genom evolution, inte revolution Nukeproof Mega: en "enduro-cykel" som var långt före sin tid. Den utvecklades ursprungligen för och uppkallades sedan efter det ökända Megavalanche-loppet, på de hisnande stigarna i Alp D'Huez. Flerfaldiga EWS-segrar (Enduro World Series) Mega-plattformen är än idag en av de mest prisbelönta racercyklarna på marknaden, med titlar i Enduro World Series 2017, 2018 (x2) och 2019, en topp 10-placering i DH-världsmästerskap och en silvermedalj vid VM i 4x. (Förutom en mängd andra nationella och internationella segrar och titlar!) Förfinad och optimerad för prestanda i världsklass Sedan 2009 har Nukeproof Mega befunnit sig under ständig utveckling för att möta de stigande krav som ställs av moderna cyklister och kunder. Nukeproof-teamet strävar obevekligt efter förbättringar, och för varje generation har Mega mejslats och formats till den helhjärtade Enduro-racercykel vi ser idag. Efter lanseringen av 2020 års Carbon Mega 290c hade det varit förlåtligt om Nukeproofs designer lutade sig tillbaka. Men trots det fortsätter Nukeproof att utveckla sina produkter mellan utgåvorna, med en konstant önskan att finslipa och förfina utbudet för att ge Nukeproof-idrottare och cyklister bästa möjliga chans att få bestiga prispallen. Förbättrad geometri och dämpningskinematik Nya Mega V4 är designad som en utveckling av den ultimata Enduro-cykeln, och har helt omarbetats för 2021 för att erbjuda optimerad storlek och passform, förbättrad geometri och dämpningskinematik på ett helt nytt aluminiumchassi. Viktigast av allt är att du nu kan montera en vattenflaska i den främre triangeln! Ramkonstruktion: Den nya Mega-modellen har en fullständigt anpassad trippelreducerad och hydroformad konstruktion i 6061-T6-aluminium samt smidda delar. Den finns för hjulstorlekarna 27,5" eller 29". Det här är två helt olika, kompromisslösa ramar som designades och utvecklades samtidigt. Varje ram skräddarsys enligt respektive hjulstorlek. Uppdaterade storlekar/geometri: Även om människors storlek kanske inte har förändrats så mycket de senaste åren har cyklarna de väljer verkligen gjort det! För att säkerställa en perfekt inställd passform erbjuder Nukeproof nu 5 ramstorlekar – Small till XX-Large – med jämnt fördelade hopp mellan var och en. Lägre, längre, brantare och slackare! Megas nya geometri är nu utformad runt sadelns offset, för att optimera viktfördelningen när du sitter. Detta resulterar i brantare sätesvinklar, särskilt i de större storlekarna för längre åkare. Detta ger i sin tur längre räckvidd för att säkerställa att varje storlek har en bekväm cockpit. För att fortsatt hitta den perfekta passformen har Nukeproof även använt kortare sadelrör, som är utformade för att maximera sadelstolpens djup. Slutligen är alla nya Mega-cyklar nu skapade för att använda framgafflar med kort offset, för att ytterligare höja både klättringsförmåga och nedförskapacitet. Dämpardesign: För att förbättra Megas dämpningsdesign gick Nukeproof tillbaka till ritbordet och började om på nytt. De designade om Megas 4 bar-/horst-länkage för att göra det extra mjukt över små stötar, progressivt och stödjande i mitten av komprimeringen för stöd när du trampar, tar kurvor och pumpar, samt införa ökad hävstångseffekt i slutet av dämpningen och möjliggöra fler inställningsalternativ med volymbrickor. Den nya kinematiken är utformad för att ha högre nivåer av anti-squat i klättringsväxlar, men detta minskar när du beger dig nedför kassetten. Resultatet är en cykel som höjer självförtroendet till skyarna överallt i backarna. Den beter sig exemplariskt på stigningarna, men kan ändå kastas genom tuff och tekniskt krävande terräng på vägen tillbaka. Egenskaper: Ram: Nukeproof Mega V4 275, legering, 165 mm slaglängd, specialdesignad trippelreducerad och hydroformad rörsats invändig vajerdragning ISCG05-fäste Enduro-lager Gängat, 73 mm vevlager Boost 148 mm bakaxelavstånd 3D-konturerat gummiramskydd Dämpare: RockShox Super Deluxe Ultimate RCT, custom LIN L1 HOTDOG S320 tune, 230 x 62,5 mm, bearing end-fäste, 2 bottomless tokens monterade Styrlager: Nukeproof, 44-56 IITS Nyckelspecifikationer: Material: Trippelreducerad, hydroformad 6061-T6-aluminium Framgaffelns slaglängd: 170 mm Axel till krona: 562 mm Framgaffelns offset: 37 mm Bakre slaglängd: 165 mm Hjulstorlek: 27,5" Max. däckstorlek: 2,6" Rekommenderad dämparsag (mätt sittande): 30 % Dämparstorlek: 230 x 62,5 mm Dämparhårdvara fram: 25 x 8 mm Dämparhårdvara bak: 30 x 8 mm Storlekar: S, M, L, XL, XXL Styrrör: 44-56 mm, avsmalnande, halvintegrerat Styrlager: ZS44-28.6 - T2/ZS56/40 - B8 Nödvändiga lager: 4 st F6802 LLU MAX, 4 st 6902 LLU MAX, 2 st F6902 LLU MAX-EA Sadelstolpe: 31,6 mm (invändig vajerdragning för sänkstolpe) Sadelklämma: 34,9 mm Vevlager: Gängat, 73 mm, BSA Baknav: Boost 148 x 12 mm Bakaxel: SRAM UDH Maxle Stealth M12 x 1,0 180 mm (gänglängd 13 mm) Kedjeguide: ISCG05 Bromsfäste: 180 mm, Direct post Skydd: 3D-konturerat ramskydd i gummi för DT/SS/CS

19 999:-

Information om Wiggle

  • Öppet köp 365 dagar
  • Klarna
  • Gratis frakt alternativ